Weekend w woj. Kujawsko-Pomorskim

Hej! Jak już wspominałam uwielbiam planować wycieczki zarówno te jednodniowe, jak i dłuższe wyjazdy. Czasami jednak dzieje się tak, że coś pokrzyżuje moje plany i nie udaje mi się ich zrealizować tak jak bym chciała. Tak było i tym razem. Mimo to, zaliczam ten weekend do udanych. Mam nadzieję, że uda mi się Cię zainspirować i wkrótce sama postanowisz odwiedzić te fantastyczne miejsca!

Ważna sprawa, o której musicie wiedzieć już na samym początku! Podczas podróży nie używam nawigacji. Jestem wierna tradycyjnym mapą. Nie lubię też korzystać z autostrad i obwodnic, jeśli mogę to wybieram mało uczęszczane drogi. Dzięki temu mam okazję zobaczyć miejsca, których nie uwzględniłam we wcześniejszych planach 🙂

Dzień 1. Grudziądz i Bydgoszcz.

Naszym pierwszym punktem na mapie był Grudziądz. Zwiedzanie rozpoczęliśmy od Góry Zamkowej, na której znajdują się pozostałości po dawnym zamku oraz wieża Klimek. Z wieży roztacza się piękny widok na Wisłę, stare miasto i zabytkowy most. Odwiedzając Grudziądz warto przejść się po starym mieście, aby zobaczyć tam spichrze, bramę wodą oraz mury miejskie. Dobrym zakończeniem zwiedzania jest spacer nad Wisłą.

ZWIEDZANIE: Od kwietnia do września, przez cały tydzień od godz. 9.00 – 20.00

CENY BILETÓW: bezpłatne

Ruszamy na Bydgoszcz! Obowiązkowym punktem jest Exploseum. Jest, to dawna Fabryka Prochu i Amunicji DAG Fabrik Bromberg z okresu II wojny światowej. Muzeum znajduje się na obrzeżach Bydgoszczy i jest ukryte w lesie, więc ciężko tam trafić. Mimo to warto je zobaczyć, bo jest to wyjątkowe miejsce. Przyznam się, szczerze, że na początku trochę przerażało mnie ze względu na swoją historię, ale później było już tylko lepiej. Trasa zwiedzania jest bardzo ciekawa i różnorodna, począwszy od podziemnych tuneli, a kończąc na otwartych przestrzeniach.

ZWIEDZANIE: Od kwietnia do października, wtorek, środa, piątek, sobota, niedziela od godz. 9.00 – 17.00, czwartek od godz.9.00 – 19.00. Od listopada do marca, wtorek- niedziela od godz. 9.00 – 15.30. Poniedziałki – zamknięte.

CENY BILETÓW: Normalny 12 zł. Ulgowy 10 zł.

Normalny z przewodnikiem 20 zł. Ulgowy z przewodnikiem 15 zł.

Następnie udaliśmy się do Parku Dąbrowskiego, w którym to znajduje się tam zabytkowa wieża ciśnień. Z jej szczytu można podziwiać panoramę miasta.

ZWIEDZANIE: Poniedziałek- czwartek od godz. 11.00 – 16.00. Piątek- zamknięte. Sobota, niedziela od godz. 13.00 – 17.00

CENY BILETÓW: Normalny 5 zł. Ulgowy 2 zł.

Wieczorem spacerowaliśmy nad kanałem Bydgoskim oraz na niewielkiej Wyspie Młyńskiej, która znajduje się nad samą Brdą.

Dla zainteresowanych znalazłam w moim podróżniczym zeszycie miejsca w, których nocowaliśmy:

NOCLEG: HOSTEL ZŁOTA KARCZMA, Białe błota, ul. Kruszyńska 3 (130 zł za dwie osoby)

Dzień 2.  Wenecja, Biskupin, Kruszwica oraz Inowrocław.

Drugi dzień zaczęliśmy od Wenecji. Pięknej, małej Wenecji w, której znajduje się Muzeum Kolejki Wąskotorowej oraz zamek, a raczej ruiny „Zamku Diabła Weneckiego” z maszynami oblężniczymi. Bardzo miło wspominam, to miejsce, ponieważ w końcu udało mi się odwiedzić Wenecję, naszą polską Wenecję 😉

ZWIEDZANIE: Październik – marzec, przez cały tydzień w godz. 10.00 – 14.00. (styczeń – marzec, poniedziałki zamknięte), kwiecień w godz. 10.00 – 16.00. maj – wrzesień w godz. 9.30 – 17.30.

CENY BILETÓW: Normalny 10 zł. Ulgowy 8 zł. Bilet upoważnia do zwiedzania obu obiektów.

Ciekawostka! Niedaleko Wenecji, nad jeziorem Biskupińskim jest Muzeum Archeologiczne. W sezonie turystycznym (od maja do września) na terenie rezerwatu można obserwować pokazy rekonstruktorów dawnych rzemiosł.

ZWIEDZANIE: Przez cały rok od godz. 9.00-18.00. W okresie zimowym do zmroku.

CENY BILETÓW: Normalny 12 zł. Ulgowy 8 zł.

Kto z Was jeszcze pamięta, gdzie myszy zjadły Popiela? Oczywiście chodzi o Mysią Wieżę w Kruszwicy. Znając tą legendę koniecznie chciałam odwiedzić, to miejsce i…nie zawiodłam się. Z wieży rozciąga się piękny widok na jezioro Gopło oraz Nadgoplański Park Tysiąclecia. Popołudniowy spacer nad jeziorem? To świetny pomysł na spędzonym czasu z bliskimi.

ZWIEDZANIE: Maj-sierpień, przez cały tydzień w godz. 8.00 – 18.00. Wrzesień przez cały tydzień w godz. 8.00 – 17.00. październik – listopad przez cały tydzień w godz. 8.00 – 15.00.

CENY BILETÓW: Normalny 6,50 zł. Ulgowy 5,50 zł.

Ostatnim miejscem, które odwiedziliśmy był Inowrocław. Miasto zachęciło nas do odwiedzenia tężnią solankową z tarasem widokowym, z którego można podziwiać widok na Park Solankowy.

ZWIEDZANIE: brak informacji.

CENY BILETÓW: Taras widokowy 2 zł.

NOCLEG: ZAJAZD HARASÓWKA, Gniewkowo, ul. Kątna 41 (140 zł. Za dwie osoby)

Dzień 3. Ciechocinek, Toruń, Golub – Dobrzyń, Radzyń – Chełmiński.

Ostatni dzień zaczęliśmy od tężni solankowych w Ciechocinku, które okazały się być dużo lepsze od tych w Inowrocławiu. W Ciechocinku są, aż trzy tężnie solankowe, z tarasami widokowymi i grotą solankową.

ZWIEDZANIE: w okresie wiosenno – letnim od godz. 9.00 – 18.00

CENY BILETÓW: Normalny 3,50 zł. Ulgowy 1,50 zł.

Po Ciechocinku przyszedł czas na Toruń, niestety nasze plany zostały tam nieco pokrzyżowane. Ze względu na uroczystości, które się tam odbywały, nie mogliśmy wszystkiego zobaczyć. Udało nam się jedynie zwiedzić ruiny Zamku Krzyżackiego, które zdecydowanie warto zobaczyć. Możliwe, że niebawem tam wrócę i  na pewno zdam wam pełną relacje.

ZWIEDZANIE: Codziennie w godz. 10.00-18.00.

CENY BILETÓW: Normalny 9 zł. Ulgowy 6 zł.

Golub-Dobrzyń to niewielkie miasto w województwie kujawsko – pomorskim, które warto odwiedzić (według przewodników) przede wszystkim ze względu na zabytkowy zamek, który znajduje się na wzniesieniu. Uwielbiam zwiedzać zamki oraz zabytki, dlatego i tym razem z niecierpliwością wyczekiwałam tej podróży. Niestety trochę się rozczarowałam, ponieważ część zamku przeznaczono na hotel. Zwiedzanie komnat również nie należało do przyjemnych (cały czas nas popędzano). Z zewnątrz zamek prezentuje się idealnie. Myślę, że jeszcze przez długi czas nie zapomnę widoku tego zamku na wniesieniu.

ZWIEDZANIE: Codziennie od godz. 9.00 – 18.00

CENY BILETÓW: Normalny 12 zł. Ulgowy 10 zł. Do 16 lat 5 zł. Do 7 lat wstęp wolny.

Golub – Dobrzyń miał być naszym ostatnim punktem na mapie, jednak w drodze powrotnej trafiliśmy na prawdziwą perełkę. Zamek w Radzyniu – Chełmińskim, a raczej kolejne ruiny pięknego i ogromnego zamku. Tego nie da się opisać. Musicie sami go zobaczyć i poczuć, to co wtedy ja czułam. Zwiedzanie tego miejsca jest niesamowitym przeżyciem, zwłaszcza wejście na wieże. Jako miłośniczka zamków, to właśnie ten obiekt polecam Wam szczególnie.

ZWIEDZANIE: Od maja do września, codziennie w godz. 10.00 – 18.00

CENY BILETÓW: Normalny 8 zł. Ulgowy 6 zł.

Z niecierpliwością czekam na Wasze zdjęcia z tych miejsc!