Jak schudnąć z brzucha? Poznaj kilka ważnych nawyków!

płaski brzuch

Wydęty brzuch, fałdka i niedopinające się spodnie to zmora wielu kobiet. Brak płaskiego, zgrabnego brzucha jest powodem kompleksów, złego samopoczucia i wstydu, który towarzyszy paniom każdego dnia. Dlatego często zastanawiamy się, jak skutecznie schudnąć z brzucha? Wbrew pozorom najważniejsze nie są tylko ćwiczenia wzmacniające mięśnie, ale również nasza dieta oraz styl życia.

Jak schudnąć z brzucha?

Jeśli zależy nam na płaskim brzuchu i pozbyciu się zbędnych kilogramów musimy wprowadzić w życie kilka zmian, które ułatwią nam chudnięcie oraz zadbają o nasze zdrowie. Wydęty brzuch to zmora, z którą na szczęście można sobie poradzić. Trzeba jednak pamiętać o regularnym dbaniu o potrzeby swojego ciała, a nasza praca się opłaci! Podstawową sprawą, od której należy zacząć jest dieta w kontekście zjadania wystarczającej ilości pożywienia. Niestety nadal panuje mit, na który dają się nabrać naiwne, szukające szybkich rozwiązań osoby.

Nie głodź się!

Dieta to określony rodzaj odżywiania się, który ma nam pozwolić funkcjonować w najlepszy z możliwych sposobów. Jeśli oczekujemy od swojego ciała spalania tkanki tłuszczowe, co ma doprowadzić do płaskiego brzucha, to głodzenie się nie jest dobrą drogą! Jeżeli na naszym talerzu będziemy mieć niskokaloryczne posiłki, organizm zacznie magazynować energię, co w efekcie doprowadzi do odwrotnych skutków. I nawet jeśli początkowo zaobserwujemy zmianę na naszym brzuchu, to niestety nie będzie ona trwała. Niedożywiony organizm wkrótce zacznie się dopominać o to, czego potrzebuje, a my nie będziemy wtedy już tak dobrze wyglądać. Trzeba również pamiętać o tym, że dłuższe ograniczenia sprawią, że w końcu nie wytrzymamy i dosłownie rzucimy się na jedzenie, a zamiast jednego kawałka ciasta zjemy trzy, paczkę chipsów i burgera, więc… odpowiedź nasuwa się sama.

Przeczytaj także:  Co każda kobieta powinna wiedzieć o treningu interwałowym?

Regularne posiłki

Oprócz odpowiedniej kaloryczności posiłków (którą jesteśmy w stanie samodzielnie określić obserwując swój organizm i jedząc wtedy, kiedy FAKTYCZNIE jesteśmy głodni, a nie mamy zachcianki) ważna jest również ich regularność. Wrogiem płaskiego brzucha są posiłki jedzone w pośpiechu, nieregularnie, po kilku godzinach od wstania z łóżka lub tuż przed zaśnięciem. Warto przyzwyczaić organizm do pewnej rutyny. Wtedy i nam będzie łatwiej funkcjonować, i nasze ciało stanie się smuklejsze – w tym również brzuszek. Jeśli wstajemy o 6 rano, to przyzwyczajmy się do jedzenia zdrowych, obfitych śniadań o 6.30 lub 7.00. Nie odkładajmy ich na godzinę 11, gdy jesteśmy już po trzech kawach, batonie i dosłownie czujemy, jakbyśmy umierali z głodu. Dostarczanie sobie zdrowych i smacznych posiłków o podobnych porach dnia sprawi, że przestaniemy odczuwa głód pomiędzy nimi, znikną chęci na podjadanie, a my samy zauważymy, że i nasz brzuch na tym korzysta.

Nie jedz przed snem

W odniesieniu do posiłków równie ważne jest nie jedzenie chwilę przed snem. W nocy nasz metabolizm zwalnia, a organizm ma problem z odpowiednim przetrawieniem pokarmu. W efekcie jesteśmy ociężali, nasze jelita źle pracują, co przyczynia się do powstawania wydętego brzucha, a my jesteśmy niewyspani. W nocy nasze ciało powinno się regenerować. Jeśli zaśniemy o 23, a jeszcze o 22 sięgniemy po kanapkę, ciastko i sok, to nie powinniśmy oczekiwać, że będziemy mieć płaski brzuch.

Wstawaj od biurka

Choć dieta i wprowadzone w nią nawyki są ważne, to w trosce o płaski brzuch powinniśmy również zwracać uwagę na nasze codzienne, pozornie nieistotne zachowania. Jeśli pracujemy przy biurku i większość dnia spędzamy siedząc, nasz metabolizm zwalnia. Niestety, ale siedzenie przyczynia się do wolniejszego trawienia oraz powstawania wzdęć. By zniwelować ten problem, wystarczy raz na godzinę robić sobie kilkuminutową przerwę, w trakcie której będziemy chodzić. Możemy zaplanować sobie wtedy spacer po schodach, wizytę u koleżanki piętro wyżej lub przygotowanie herbaty. Niezwykle zdrowe i pomocne są napary ziołowe – mięta, pokrzywa, zielona herbata. Podczas przerw możemy zaparzać sobie gorące napoje. Za te kilkuminutowe przerwy od siedzenie podziękuje nam nie tylko nasz brzuch, ale i kręgosłup.

Przeczytaj także:  Dieta kopenhaska - wady i zalety

Treningi interwałowe

Niektórzy myślą, że płaski brzuch jest efektem wykonywania codziennie wielu serii brzuszków. Takie myślenie jest nie tylko nieskuteczne, ale i bardzo niezdrowe dla naszego kręgosłupa! Jeśli marzymy o zgrabniejszej i silniejszej sylwetce oraz płaskim brzuchu, to przede wszystkim powinniśmy wykonywać treningi interwałowe. To najlepszy sposób na pozbycie się tkanki tłuszczowej. Podwyższone tętno sprzyja spalaniu. Podczas interwałów nie tylko chudniemy, ale i rzeźbimy mięśnie. Warto wykonywać 3 takie treningi w tygodniu oraz 2 lżejsze, wzmacniające, a naprawdę szybko zauważymy efekty.

Jak uzyskać płaski brzuch?

W naszym brzuchu znajdują się organy, które wykonują bardzo ważne zadania. Od ich pracy zależy często, jak nasz brzuch będzie wyglądał. Jeśli chcemy, by był zgrabny i umięśniony, powinniśmy pamiętać o zdrowym i regularnym jedzeniu. Mądre, świadome wybory i ruch skutecznie zaprowadzą nas do oczekiwanych efektów.

[Głosów: 3   Average: 5/5]